השאירו פרטים ונדבר בהקדם האפשרי:

סיפורי הצלחה

פטור ממס הכנסה מסיבות רפואיות

עובדים רבים זכאים לפיצוי ממוסדות המדינה בשל מחלות רפואיות קשות – למרות שהם כלל לא מודעים לכך! צור עמנו קשר לבדיקה מהירה אם גם לך מגיע פיצוי מהמדינה. רוב האנשים לא מודעים לזכויות שלהם בחוק.

עובדים רבים, המתמודדים עם מחלות רפואיות קשות, סבורים כי אם הם ממשיכים ועובדים ולמעשה לא איבדו את כושר עבודתם אז לא מגיע להם פיצוי ממוסדות המדינה עבור המחלות שלהם. כמוהם, גם פנסיונרים רבים סבורים שאם עברו את גיל הפרישה אז כבר לא מגיע להם פיצוי כספי בגין הליקויים הרפואיים שלהם. ואולם, לא כך הדבר, אנשים אלו עשויים להיות זכאים לפטור מתשלום מס ההכנסה ולהחזרי מס אשר עשויים להצטבר לסכומים גבוהים ביותר, בהתאם לגובה המס שהם משלמים. הפטור חל על נכות רפואית ולא על נכות תפקודית.

>> פטור ממס הכנסה לנכים – לחץ כאן למידע נוסף
>>  כמה כסף ניתן לקבל בפועל ממימוש זכויות רפואיות?

באילו מקרים מתקיימת זכאות לפטור מתשלום מס הכנסה?

פטור ממס מסיבות רפואיותאדם זכאי לפטור מתשלום מס הכנסה אם נקבעה לו לתקופה של מעל לחצי שנה נכות רפואית בשיעור של 100% עקב בעיה רפואית קשה אחת כמו עיוורון, מחלת סרטן, השתלת איברים (לב, ריאות, כליות) ושימוש בדיאליזה, או לחילופין באם נקבעה לו נכות רפואית משוקללת בשיעור של 90% מצירוף של מספר נכויות עקב בעיות רפואיות שונות (סכרת עם סיבוכים, מחלת לב, אי ספיקת כליות, פרקינסון, טרשת, דום נשימה בשינה ועוד) על פי חישוב משוקלל.

מי שתקופת נכותו בשיעור הנ"ל נקבעה לתקופה של פחות מחצי שנה לא יהיה זכאי לפטור ממס בגין הכנסותיו.

טיפים לקבלת פטור ממס הכנסה – סרטון קצר שלא כדאי לפספס! (01:40)

פטור ממס הכנסה - סרטון

מהו חישוב משוקלל?

חישוב משוקלל משמעו שחישוב אחוזי נכות רפואית עקב מספר מחלות נעשה במצטבר ולא מדובר בסכימה מתמטית פשוטה, כלומר יש לראות את בריאותו של אדם כ-100% כך שבדרך חישוב זו מופחת שיעור הנכות הראשון מהשלם (מה-100%) ואחר כך שיעור ה"בריאות" שנותר הופך להיות לכאורה ה-100% ממנו מורידים את הנכות הבאה וכן הלאה.

תחולת הפטור – רטרואקטיבית וקדימה

אדם העומד בתנאי הזכאות של פטור ממס הכנסה יכול לקבל החזרי מס רטרואקטיבית ובנוסף, הפטור תקף לגבי הכנסות עתידיות מכאן ואילך, כך שבפועל הוא יפסיק לשלם מס הכנסה מרגע קבלת הפטור ובהתאם לתקופת הזכאות, כך שאם נקבעה נכות רפואית משוקללת בשיעור של 90% לצמיתות אזי הפטור הינו לצמיתות.

עובד שכיר או כל מי שלא הגיש דוחות למס הכנסה, יכול לקבל החזרי מס רטרואקטיביים עד 6 שנים מיום הגשת הבקשה לרבות השנה השוטפת. עובד עצמאי או בעל שליטה או כל מי שהגיש דוחות למס הכנסה, יכול לקבל החזרי מס רטרואקטיביים עד 3 שנים מיום הגשת הבקשה, כאשר במקרים מסוימים ניתן לקבל אף יותר מכך. תקופת הזכאות הרטרואקטיבית נקבעת בהתאם למועדי הנכויות, קרי, אדם יהיה זכאי להחזר מס רטרואקטיבי החל מהמועד בו נקבעה דרגת הנכות העומדת בסף הנדרש לצורך פטור ממס.

תקרת היקף הפטור

פקודת מס הכנסה קובעת תקרות הכנסה פטורות המעודכנות מדי שנה בשנה.

נכון לשנת 2023 התקרה הפטורה ממס על הכנסה מיגיעה אישית, במקרים שתקופת הנכות עולה על 365 יום, היא 430,800 ₪.

אדם שהינו חסר הכנסות מיגיעה אישית יכול להנות מפטור ממס על הכנסות שאינן מיגיעה אישית עד לתקרה של 79,320 ש"ח (נכון לשנת 2023).

 

דרגת הנכות יכולה להיקבע ע"י אחד הגורמים שלהלן:

  • וועדות לצורך פטור ממס הכנסה המתקיימות בביטוח לאומי.
  • וועדות של הביטוח הלאומי לעניין נכות כללית, נפגעי עבודה, נפגעי פעולות איבה וזכויות מתנדבים.
  • וועדות של משרד הביטחון.
  • וועדות של משרד האוצר לעניין חוק נכי המלחמה בנאצים/ חוק נכי רדיפות הנאצים וחוק לפיצוי נפגעי גזזת.

ההליך הבירוקרטי

כדי לקבל זימון לוועדות רפואית לצורך פטור ממס הכנסה על התובע לפנות בתחילה לפקיד השומה שבאזור מגוריו בבקשה לפטור. לאחר מכן יש לשלם אגרה בשיעור של 679 ₪ ולהגיש את התביעה המורכבת ממילוי טפסים נדרשים ומסמכים רפואיים רלוונטיים. בהמשך התהליך המוסד לביטוח לאומי יזמן את התובע לוועדות רפואיות בהן רופאים מוסמכים יבצעו בדיקות ויקבעו אחוזי נכות בהתאם לחוק הביטוח הלאומי. במידה שתקבע לתובע נכות בשיעור המפורט לעיל יקבל התובע אישור לקבלת הזכאות לפטור ממס הכנסה. על החלטת הוועדה הרפואית רשאי התובע לערר בפני וועדה רפואית לעררים של הביטוח הלאומי תוך 45 יום. הערר כרוך בתשלום אגרה נוספת על סך של 979 ₪. על מנת לממש את הפטור יש להגיש דו"ח שנתי לפקיד השומה במס הכנסה עבור כל שנה לגביה מבוקש פטור מתשלום המס.

מתלבט אם לפנות לחברה לזכויות רפואיות או לעורך דין?

ראשית חשוב לציין כי לחברות לזכויות רפואיות אסור על פי חוק לייצג תובעים בוועדות הרפואיות. אנשים רבים, אינם מבינים זאת כאשר הם נמצאים בתחילת הדרך ולבסוף מגיעים לוועדות, שמכריעות את גורלם, כאשר אין מי שיהיה שם לצידם, ייתן להם את הביטחון וידע לטעון את הטענות הנכונות. בנוסף, קיימות מגבלות נוספות שעומדות מול החברות לזכויות רפואיות דוגמת איסור כתיבת ערר עבור הלקוח ואיסור פנייה לבית הדין במידת הצורך.

נוכח האמור לעיל אני ממליץ לפנות לעו"ד בעל ניסיון רב בתחום על מנת שזה יבדוק את סיכויי התביעה, ייעץ וילווה את התובע ובני משפחתו באופן מלא לאורך התהליך כולו, לרבות ייצוג בוועדות הרפואיות והגשת ערר במידת הצורך, עד למימוש זכויותיו הרפואיות וקבלת ההטבה לה הוא זכאי. פטור ממס הכנסה הינו בעל משמעות כלכלית אדירה.

למרות שלעתים ההליך ארוך ומייגע וכולל מספר רב של בדיקות וביקורים בוועדות הרפואיות על כל אדם לדעת ולממש את הזכויות המגיעות לו.

>> איך מתכוננים לועדה הרפואית בביטוח לאומי? לחץ כאן

 

Paste your AdWords Remarketing code here