השאירו פרטים ונדבר בהקדם האפשרי:

סיפורי הצלחה

גלעד – פטור ממס

גלעד, יליד 1962, עבד שנים רבות בתחום הקולנוע.

גלעד אובחן כסובל מסרטן מלנומה במותן שמאל בחודש 07/2017, ולכן עבר ניתוח לכריתת הנגע והבלוטה שבמפשעה השמאלית והמשיך במעקב רפואי.

לאחר כ-10 חודשים, בחודש 06/2018, אובחנה הישנות של המחלה עם גרורות בבלוטה במפשעה השמאלית, ועל כן עבר ניתוח לכריתה של בלוטות הלימפה העמוקות במפשעה והתחיל בטיפול ביולוגי. בהמשך אובחן פיזור גרורתי נוסף והטיפולים התרחבו בהתאם.

גלעד, שהמשיך ועבד חרף מצבו הרפואי, חשב שמגיע לו להנות מזכאות לפטור מתשלום מס הכנסה ובהנחיית העובדת הסוציאלית של בית החולים הגיש תביעה לקצבת שירותים מיוחדים. במסגרת האבחון הרפואי, וועדה רפואית קבעה לו נכות רפואית בשיעור של 100% לתקופה של 3 חודשים בלבד עקב "מלנומה+כריתות", נכות בשיעור של 20% עקב "מלנומה בהפוגה" לחצי השנה שלאחר מכן ונכות בשיעור של 100% עקב "מלנומה עם גרורות וטיפול" לתקופה שמיום 01/05/2018 עד ליום 31/05/2019.

על מנת להנות מזכאות לפטור מתשלום מס הכנסה יש צורך בקביעה של 100% נכות לכל הפחות ל-6 חודשים, ולכן העובדה שלגלעד נקבעה נכות בשיעור של 100% לתקופה של שלושה חודשים בלבד לא זיכתה אותו בפטור עבור התקופה הנ"ל בפרט ועבור כל התקופה שקדמה לחודש 05/2018 בכלל.

גלעד היה סבור שהוא זכאי שתקבע לו נכות רפואית בשיעור של 100% גם לתקופה שקדמה לחודש 05/2018 ובעקבות כך להיות זכאי לפטור ממס לתקופה כולה ולכן חיפש ב-Google  עו"ד להיעזר בו בנושא.

גלעד פנה אליי ולאחר שיחה קצרה, בה הציג את הנושא בצורה כללית, הצעתי שנפגש על מנת להעמיק בנתונים ולהבין כיצד מתקדמים. נפגשנו, הקשבתי לכל השתלשלות העניינים, עברתי על כל התיעוד הרפואי והאמנתי שיש סיכוי לא קטן למלא את מבוקשו. חתמנו על הסכם ויצאנו לדרך.

הגשנו את התביעה בצורה חדשה ומאורגנת למס הכנסה. הוועדה הרפואית הראשונה קבעה החלטה שהייתה אף פחות טובה מזו שהתקבלה בתביעה הראשונה. החלטתי שלא לוותר, הגשתי ערר על ההחלטה ועמדתי על נוסח הסעיף בחוק המצדיק את טענותיי. וועדה רפואית לעררים קבלה את טענותיי וקבעה לגלעד 100% נכות ברצף מיום אבחון המחלה, קרי מיום 01/07/2017.

לצערי המחלה המשיכה והתפשטה בגופו של גלעד ז"ל והוא נפטר במהלך שנת 2020, אולם בעקבות ההחלטה שהתקבלה יורשיו זכו לקבל 90,867 ₪ נוספים.

מקרה זה מדגים עד כמה הדקויות הקטנות שבנוסח החוק ותקנות המוסד לביטוח לאומי יכולות להיות בעלות משקל רב בסיכויי הצלחת התביעה ועד כמה חשוב שאדם המכיר את התקנות על בוריו יטפל בתביעה.

Paste your AdWords Remarketing code here