השאירו פרטים ונדבר בהקדם האפשרי:

סיפורי הצלחה

אלון- פטור ממס

אלון, יליד 1967, עבד ועובד כמנהל מטבח בבית חולים. אלון סובל מליקויים רפואיים רבים. בין הליקווים שהוא סובל מהם ניתן למנות: סכרת שמלווה בפגיעה עצבית ופגיעה בתפקוד המיני, פגיעות אורתופדיות בשתי הכתפיים. בנוסף לאלון יש בעיה בחוליות הצוואר והגב. בנוסך אלון סובל מדום נשימה בשינה, ירידה בשמיעה וטנטון. כל הליקויים הרפואיים האלו הביאו את אלון למצב נפשי ירוד שגם הוא נחשב ליקוי בפני עצמו.

נוכח מצבו הרפואי פנה אלון לאחת החברות הידועות למימוש זכויות רפואיות. הוא הגיש בעזרתה תביעה לפטור ממס הכנסה מסיבות רפואיות. אלון נבדק ע"י הוועדות הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי ונקבעו לו אחוזים רפואיים הנמוכים מ-90% (79.50%) ולכן כאלו שאינם מקנים זכאות לפטור ממס. אלון והחברה למימוש זכויות לא ויתרו והגישו ערר על ההחלטה.

עוד במהלך הליך הערר וטרם קבלת ההחלטה של הוועדה הרפואית לעררים אלון יצר איתי קשר. אלון הסביר שהוא לא מרוצה מהטיפול של החברה. הוא לא האמין שהוא לא יגיע לאחוזים הדרושים לצורך פטור ממס ורוצה שאבדוק האם אוכל לטפל בו. עברתי על כל המסמכים, בדקתי את הסיכויים וסיכמנו שבכל מקרה כרגע הדבר הנכון הוא לסיים את הטיפול עם החברה בהליך הערר. סיכמנו שלאחר מכן נראה אם וכיצד אני יכול לעזור לו. ואכן, הוועדה הרפואית לעררים המסכמת, אשר נערכה ביום 27/05/2021, קבעה לאלון דרגת נכות צמיתה בשיעור של 81.60% החל מיום 13/09/2020, אחוזים שהיו עדיין נמוכים לצורך קבלת ההטבה של פטור מתשלום מס הכנסה.

לאחר קבלת ההחלטה אלון חזר אליי, עדכן בדבר ההחלטה, והעביר אליי את כל הפרוטוקולים והתיעוד הרפואי. אלון ביקש שאבדוק האם יש עילה משפטית להגיש ערעור לבית הדין לעבודה. כאמור, אלון לא היה מרוצה ולא היה מעוניין להמשיך ולהיות מטופל על ידי החברה למימוש זכויות רפואיות, ומנגד החברה גם הסבירה לו שאין ביכולתם לעזור לו שכן ערעור נוסף הוא בעצם ערעור לבית הדין לעבודה, שמהווה פעולה משפטית, ועל פי חוק אין באפשרותם לספק לו שירות משפטי ועליו לפנות אך ורק לעורך דין.

פירוט הטיפול בתיק

עברתי על כל המסמכים הרפואיים והחלטות הועדות הרפואיות והצלחתי למצוא 2 טעויות המהוות עילות לערעור לבית הדין לעבודה בבקשה להחזרת התיק לדיון נוסף בוועדה הרפואית לעררים. אלון שמח שאני מאמין בסיכויים ושהוא לא צריך לוותר עדיין על תקופת הזכאות הרטרואקטיבית ולהמתין חצי שנה לצורך הגשת תביעה חדשה, ויצאנו לדרך. בית הדין לעבודה קיבל את שתי הטענות שלנו, והורה על החזרת התיק לדיון נוסף בוועדה הרפואית לעררים, אשר לצערנו קיבלה את הטענות רק בחלקן וקבעה לאלון דרגת נכות בשיעור של 85.28% מיום 13/09/2020.

לא הרמתי ידיים והגשתי ערעור נוסף על ההחלטה הנ"ל, והצלחתי להביא לפסק דין המורה על החזרת התיק לדיון נוסף בוועדה הרפואית לעררים תוך שינוי הרכב הרופאים היושב בוועדה. ביום 28/05/2023 התקיים הדיון הנוסף בוועדה הרפואית לעררים בהרכבה השונה וזו קבעה לאלון דרגת נכות בשיעור של 92% מיום 13/09/2020.

נוכח החלטה זו אלון קיבל החזרי מס בסך של 344,543 ₪ עבור השנים 2020-2023, וממשיך ופטור מתשלום מס הכנסה לכל אורך חייו.

אלון שפנה לחברה בעקבות הפרסום המאסיבי שלה בתקשורת והאמין שהוא נמצא בידיים הנכונות התאכזב. אלון גילה שבפועל השירות שהוא מקבל הוא חלקי בלבד. כאשר הוא  היה צריך להגיע בגפו, ללא ייצוג לכל הוועדות הרפואיות, ושם לטעון ולהתמודד מול הוועדות לבדו, ללא גיבוי.
אלון הרגיש שהשירות אינו מקצועי דיו ולכן שאף להתנתק מהחברה עוד במהלך הטיפול. בסופו של דבר הפרדה הייתה הדדית כי גם לא היה בידי החברה את היכולת להמשיך ולטפל בו בערעור לבית הדין לעבודה.

סיכום סיפור ההצלחה

חשוב להבין כי לעיתים אין דרך חזרה. לאחר הוועדה הרפואית לעררים לא ניתן למצוא עילות משפטיות כדי לפנות לבית הדין לעבודה ולהחזיר את התיק לדיון נוסף בוועדה הרפואית לעררים. לכן חשוב לבחור בקפידה את מי שילווה את התובע כבר מרגע הגשת התביעה. במקרה של אלון, הוגשו שני ערעורים לבית הדין לעבודה ואף הוחלף, בהצלחה, הרכב הוועדה, עד שבסופו של דבר הגיעה התוצאה המיוחלת- והמסר הוא שאסור לוותר לעולם. פנו לעורך דין שמתמחה בתחום הזכויות הרפואיות על מנת להשיג את מלוא הזכויות המגיעות לכם.בנו

Paste your AdWords Remarketing code here